گارانتی فونات | مرکز فوق تخصصی گارانتی، خدمات پس از فروش گوشی موبایل اپل، سامسونگ، شیائومی، پوکو، هواوی

استعلام اصالت کالا

استعلام اصالت کالا

نیاز به سوال در مورد اصالت قبل از خرید یک دستگاه سیم کارت نو یا دست دوم

برای جلوگیری از مشکلات احتمالی، قبل از خرید دستگاه باید اصالت را استعلام کرده و در پاسخ به درخواست اصالت، برای قانونی بودن، مشخصات پاسخ به درخواست اصالت (مدل و برند ذکر شده در پاسخنامه) را با مشخصات ظاهری دستگاه، شرکت واردکننده، نوع واردات، نوع ارز و دستگاه روشن شده در گذشته را یادداشت کنید.

برای استعلام اصالت دستگاه ابتدا باید به سیستم همتا متصل شوید.

چهار روش زیر را می توان برای برقراری ارتباط با سیستم همتا و تکمیل فرآیند درخواست احراز هویت استفاده کرد:

1.پیامک به 7777

2.وب سایت www.hamta.ntsw.ir

3.کد سفارش *7777#

4.برنامه همتا

در این آموزش، مراحل فرآیند درخواست اصالت با استفاده از کد دستوری #7777* نشان داده شده است.

مرحله یک:

لازم است کد دستوری #7777* را با شماره سیم کارت مورد نظر شماره گیری کرده و دکمه تماس را انتخاب کنید.

مرحله دو:

در این مرحله لازم است با ارسال عدد 1 گزینه درخواست استعلام اصالت را انتخاب کنید.

مرحله سه:

در این مرحله باید 15 رقم اول شناسه دستگاه (IMEI) را بدون هیچ علامت اضافی (نقطه، خط تیره و …) وارد کنید. این شناسه (IMEI) به تعداد اسلات های موجود در دستگاه (اسلات برای درگاه سیم کارت) بستگی دارد و می توان آن را روی جعبه، پشت باتری یا با شماره گیری #06#* استفاده کرد. بنابراین در این مرحله نیازی به باز کردن جعبه دستگاه نیست.

مرحله چهارم:

در صورتی که شناسه (IMEI) را به درستی وارد کرده باشید، پاسخ سوال از طریق پیامک برای شما ارسال می شود.

ذکر غیرقانونی بودن دستگاه در پاسخ استعلام اصالت

اگر در پاسخ به درخواست اصالت از سامانه همتا، مشخص شد که «شناسه (IMEI) قانونی نیست و در شبکه تلفن همراه استفاده نخواهد شد»، به این معنی است که این شناسه (IMEI) غیرقانونی است و در هیچ روشی که می توان آن را ثبت و فعال کرد در سیستم همتا وجود ندارد.

بنابراین خرید این دستگاه اکیداً توصیه نمی شود زیرا پس از 30 روز از اولین روشن شدن دستگاه قطع می شود.

دستگاه قانونی دارای نام واردکننده

درصورتی‌که در پاسخ استعلام اصالت از سامانه همتا، ذکر شده بود “واردکننده: شرکت ****”، یعنی شرکت تجاری ذکر شده، اقدام به واردات قانونی این دستگاه نموده و همچنین، کد فعال‌سازی آن را به سامانه همتا اعلام کرده است. هرگونه مشکل در زمینه فقدان کد فعال‌سازی، عدم تطابق شناسه(IMEI) ذکر شده در پیامک تأیید فعال‌سازی با شناسه(IMEI) قابل مشاهده از طریق #06#* و …، باید توسط شما با این شرکت در میان گذاشته شود.

دستگاه وارد شده از مناطق آزاد

درصورتی‌که در پاسخ استعلام اصالت از سامانه همتا، ذکر شده بود “واردکننده: صرفاً مناطق آزاد”، یعنی پرداخت عوارض این دستگاه، منطبق بر ضوابط مصوب در مناطق آزاد تجاری بوده و این دستگاه‌ها، صرفاً در همان مناطق آزاد، امکان استفاده از خدمات شبکه اپراتوری را دارا خواهند بود.

بنابراین اگر قصد استفاده از این دستگاه در داخل کشور و خارج از مناطق آزاد را دارید، اکیداً توصیه می‌شود از خرید این دستگاه، اجتناب نمایید چراکه به‌زودی، ارائه خدمات اپراتوری برای این دستگاه‌ها، در خارج از مناطق آزاد تجاری، قطع خواهد شد.

این دستگاه قبلاً با یک سیم‌کارت روشن شده است

درصورتی‌که در پاسخ استعلام اصالت از سامانه همتا، ذکر شده بود ” این دستگاه قبلاً با یک سیم‌کارت روشن شده است “، استحضار داشته باشید یعنی این دستگاه، پیش از این، حداقل با یک سیم‌کارت روشن شده و از خدمات شبکه اپراتوری استفاده نموده است.

بنابراین نباید به‌عنوان دستگاه آکبند، ارائه شود.

در صورتی که این عبارت در پایان پاسخ استعلام اصالت ذکر نشد، اظهار نظر قطعی در زمینه روشن شدن این دستگاه نمی توان داشت.

شناسه(IMEI) دستگاه قانونی نیست ولی مشمول طرح رجیستری نیست

درصورتی‌که در پاسخ استعلام اصالت از سامانه همتا، ذکر شده بود ” شناسه(IMEI) دستگاه قانونی نیست ولی مشمول طرح رجیستری نیست “، یعنی این دستگاه هنوز مشمول طرح رجیستری نشده و می‌توانید با قرار دادن سیم کارت در دستگاه و استفاده از آن، شناسه(IMEI) را به عنوان شناسه(IMEI) دستگاه قانونی ثبت نمایید.

توجه داشته باشید در صورتی که دستگاه شما مشمول طرح رجیستری می‌باشد از خرید آن خودداری نمایید. سرویس اینگونه دستگاه‌ها توسط سامانه همتا قطع خواهد شد. بدیهی است در صورت قطع سرویس دستگاه، سامانه همتا هیچگونه مسئولیتی در قبال این موضوع ندارد

شناسه(IMEI) دستگاه قانونی است ولی مشمول طرح رجیستری نیست

درصورتی‌که در پاسخ استعلام اصالت از سامانه همتا، ذکر شده بود “شناسه دستگاه(IMEI) جزء شناسه‌های قانونی ثبت شده است. در صورتی که دستگاه شما مشمول طرح رجیستری می‌باشد از خرید آن خوداری نمایید.”، یعنی این دستگاه هنوز مشمول طرح رجیستری نشده و در صورتی که تلفن همراه نباشد، می‌توانید با قرار دادن سیم کارت در دستگاه از آن استفاده نمائید.

توجه داشته باشید در صورتی که دستگاه شما مشمول طرح رجیستری می‌باشد از خرید آن خودداری نمایید. سرویس اینگونه دستگاه‌ها توسط سامانه همتا قطع خواهد شد. بدیهی است در صورت قطع سرویس دستگاه، سامانه همتا هیچگونه مسئولیتی در قبال این موضوع ندارد

برای پیدا کردن محصولات خود شروع به تایپ نام آن کنید...
.